کارت بدون تماس پی وی سی contactless card

مرکز پخش کارتهای مغناطیسی و هوشمند بدون تماس

کارت بدون تماس پی وی سی contactless card

مرکز پخش کارتهای مغناطیسی و هوشمند بدون تماس

مزایای کارت هوشمند تماسی


مزایای کارت هوشمند تماسی


کارت هوشمند تماسی


کارت هوشمند تماسی نوعی کارت هوشمنداست که مجهز به یک تراشه با قابلیت خواندن ، نوشتن و ذخیره اطلاعات است. کارت های هوشمند با نام Smart card نیز شناخته می شوند و با حافظه 1k و 4k تولید می شوند. کارت های هوشمند تماسی برای برقراری ارتباط با دستگاه کارت خوان باید با آن تماس فیزیکی داشته باشد. ارتباطات بین کارت و کارتخوان بر اساس استاندار ISO 7816 انجام می گیرد. در کارت های هوشمند تماسی بخش رویی پردازنده که قابل مشاهده است معمولا به رنگ طلایی یا نقره‌ای می باشد.


موارد استفاده کارت هوشمند تماسی


  • کارت سوخت
  • کارت تلفن عمومی و ...

انواع کارت هوشمند تماسی


  • کارت حافظه
  • کارت هوشمند معمولی
  • کارت هوشمند بانکی


طریقه استفاده از کارت هوشمند تماسی


برای استفاده از کارت هوشمند تماسی می بایست میان کارت و دستگاه کارت‌ خوان تماس فیزیکی برقرار شود. داده‌ های موجود برروی کارت هوشمند تماسی به صورت سریال به کارت‌ خوان ارسال می گردد و پس از پردازش، اطلاعات جدید توسط همان پورت بر روی کارت منتقل می گردد. به عنوان مثال کارت ‌های تلفن‌ عمومی جزو  کارت های هوشمند تماسی به شمار می روند. 


مزایای کارت هوشمند تماسی


کارت های هوشمند تماسی ساده ترین نوع کارت برای برنامه های کاربردی مانند شناسه ی کاربری و ذخیره سازی اطلاعات به شمار می روند. کارت هوشمند تماسی دارای امینت و سرعت بالایی می باشد. در کارت های هوشمند تماسی انتقال اطلاعات بزرگ در مقایسه با کارت های هوشمند غیرتماسی با خطر کمتری انجام می گیرد. به این دلیل که در کارت اسمارت تماسی به علت خارج شدن کارت از محدوده ی آنتن دهی دستگاه کارت خوان امکان ازبین رفتن اطلاعات وجود دارد.


معایب کارت هوشمند تماسی


بزرگترین مشکل  کارت های اسمارت تماسی،‌ خراب شدن کنتاکت ‌های فلزی یا محل های برقراری ارتباط بین کارت و دستگاه کارتخوان است. امکان دارد این کنتاکت ها تحت عوامل خارجی مانند ضربه و شرایط فیزیکی نامناسب محیطی صدمه ببینند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.